Ináč všimol som si, že na výstavisku Agrokomplex v Nitre ešte môžete vidieť niektoré vozne z tejto železničky
Len krátky výňatok z uvedej stránky :
Táto železnica bola zaujímavá tým, že z Prešova do Zlatej Bane musela prekonať značné stúpanie. V roku 1938 bola história železnice veľmi úzko spojená s históriou inej lesnej železnice, nachádzajúcej sa na opačnej strane Slanských vrchov - Čemenné - Zamutov -Ráztoky. Pomocou týchto dvoch tratí a lanovej dráhy sa vytvorilo vtedy východo-západné prepojenie východu republiky po viedenskej arbitráži, keď neexistovalo iné železničné spojenie.
Autor rozdelil históriu tejto úzkorozchodnej železničky na dve etapy :
1. Etapa - lesná železnica (1917-1954/5 - Delnianska trať a mala dĺžku 23,2 km
2. Etapa - pionierska železnica (1958-1969)
Pionierska železnica bola v roku 1969 zrušená. Ešte nejaký čas sa uvažovalo o obnovení prevádzky, ale nakoniec došlo v asi v roku 1974 k likvidácii železničného zvršku a k rozoraniu trate v poliach.
Zdroj (stránka Petra Popovca)